PITANJA & ODGOVORI

Pitanja u vezi konkursa učesnici mogu postaviti do 09.12.2024.

Odgovori žirija na postavljena pitanja, isključivo samo na pitanja u vezi sa raspisom i programom konkursa, objaviće se na ovoj istoj stranici PITANJA & ODGOVORI u roku od sedam dana.

Za sva pitanja u vezi aktuelnog konkursa, možete nam pisati na elektronsku adresu pitanja@muzejnikoletesle-konkurs.rs ili direktno putem elektronskog obrasca koji se nalazi na linku u prilogu.

Postavite pitanje

Ažurirano: 06.12.2024.

Pitanje Rok je izuzetno kratak. Da li to znači da su budući dobitnici unapred dobili dokumentaciju? Da li je moguće saznati ko su oni da bismo se mogli povezati sa njima?
Odgovor Konkurs je otvoren, anketni i anonimni, a sva dokumentacija je transparentna i dostupna svim učesnicima od momenta objavljivanja konkursa. Dobitnici će biti izabrani na osnovu kriterijuma i pravila konkursa definisanim u poglavlju 9. KRITERIJUMI ZA OCENU KONKURSNIH RADOVA  i u skladu sa pravilima konkursa definisanim u poglavlju 10. Programa konkursa.

Pitanje Poštovani, koji su urbanistički parametri za datu lokaciju (BRGP)? Da li je moguće menjati gabarite postojećeg objekta, da li je moguće menjati visine venca i broj podzemnih etaža?
Odgovor Postojeća BRGP je data u tački 6.3. OPIS KONKURSNE LOKACIJE – AKTUELNO STANjE. Promene gabarita, visine venca i broja podzemnih etaža moguće su samo ako su u skladu sa poglavljem 7. PLANSKE USLOVLjENOSTI konkursnim zadatkom i merama zaštite datim u poglavlju 8., odnosno tački 8.3. POSEBNE SMERNICE I USLOVI ZA OČUVANjE KULTURNOG I GRADITELjSKOG NASLEĐA

Pitanje Poštovani, da li je moguće nadograditi objekat i menjati fasadu, tj izlaziti iz gabarita postojećeg objekta?
OdgovorPromene gabarita, visine venca i broja podzemnih etaža moguće su samo ako su u skladu sa poglavljem 7. PLANSKE USLOVLjENOSTI , konkursnim zadatkom i merama zaštite datim u poglavlju 8., odnosno tački 8.3. POSEBNE SMERNICE I USLOVI ZA OČUVANjE KULTURNOG I GRADITELjSKOG NASLEĐA.

Pitanje Koji crteži su validni za dalji rad pošto se digitalizovani crteži ne poklapaju sa arhivskim projektom (dimenzije i pozicije prozora, debljine fasadnih zidova i dr.)?
OdgovorZa rad na konkursnim rešenjima koriste se crteži koji prikazuju postojeće stanje objekta, dati u Pratećoj konkursnoj dokumentaciji: II Grafičke digitalne podloge, 05 Postojeće stanje objekta. Arhivski primerak, dat u Pratećoj konkursnoj dokumentaciji: I Informaciona dokumentacija je priložen kao informacija o planiranim namenama prostorija u objektu iz 1924. godine.

Pitanje U tabeli očekivanih površina nisu prikazane površine (barem okvirno) komunikacija. Ako se na neto površinu doda oko 15% za komunikacije javlja se potreba za povećanjem površine?
OdgovorU datom tabelarnom prikazu date su procenjene potrebne površine prostora. Konačna potreba za komunikacijama zavisiće od konkretnog rešenja i detaljnog projektovanja.

Pitanje U raspisu se pominju podrumske prostorije, ali nisu prikazane u grafičkoj dokumentaciji. Možete li da postavite I te priloge?
OdgovorU vezi sa podrumskim prostorijama, opisno je data njihova pozicija u poglavlju 6.3. OPIS KONKURSNE LOKACIJE – AKTUELNO STANjE. Imajući u vidu da o položaju podrumskih prostorija ne postoje relevantni podaci, a ni arhivska građa, podrumske prostorije nisu predmet konkursnog rešenja.

Pitanje Crteži u folderu “01_Arhivska graficka dokumentacija FHMV” I „05_Postojece stanje objekta“ se ne poklapaju. Postoje brojne razlike. Na kojim podlogama da radimo?
OdgovorZa rad na konkursnim rešenjima koriste se crteži koji prikazuju postojeće stanje objekta,  dati u Pratećoj konkursnoj dokumentaciji: II Grafičke digitalne podloge, 05 Postojeće stanje objekta. Arhivski primerak, dat u Pratećoj konkursnoj dokumentaciji: I Informaciona dokumentacija je priložen kao informacija o planiranim namenama prostorija u objektu iz 1924. godine.

Pitanje Da li je obavezno zadržavanje velikog dimnjaka pošto zgrada menja namenu u muzejski prostor?
OdgovorU skladu sa konkursnim zadatkom i merama zaštite datim u poglavlju 8, zadržavanje postojećeg objekta, uključujuje i veliki dimnjak, obzirom na to da se radi o prenameni kulturnog dobra. Dimnjak je ključni element arhitektonskog identiteta nekadašnje fabrike i igra značajnu ulogu u očuvanju istorijskog konteksta. Preporučujemo da se dimnjak ne samo očuva, već i aktivno iskoristi u novoj muzejskoj nameni.

Pitanje Poštovani, Interesuje me na koji način mogu da izvršim prijavu za konkurs? Hvala unapred?
OdgovorPravila konkursa definisana su u poglavlju 10. Programa konkursa.

Pitanje Na osnovu koje analize i ekonomskih parametara se TESLA MUZEJ izmešta u stari objekat, kada je poznato da su adaptacije i rekonstrukcije bar tri puta skuplje od nove izgradnje?
OdgovorPostavljeno pitanje nije predmet Programa konkursa. U poglavlju 1 “Povod i cilj izrade konkursa” navedeni su razlozi sprovođenja konkursa.

Pitanje Poštovani, Da li možete da dostavite 3D model postojećeg objekta?
Odgovor Sve osnove i preseci postojećeg objekta su dati u Pratećoj konkursnoj dokumentaciji: II Grafičke digitalne podloge, 05 Postojeće stanje objekta.
Zadatak učesnika je da grafičke priloge konkursnog rešenja dostave u 2D i 3D, kao i 3D animaciju u trajanju do 1minuta.

Pitanje Poštovani, U raspisu konkursa pod tačkom 10.5. stoji „Krajnji rok za slanje koverte je 17.12.2024.“. Da li koverta treba da bude dostavljena do tog datuma ili poslata?
Odgovor Koverta mora da bude poslata 17.12. 2024. godine do 23:59 časova (GMT +1) što će se utvrditi datumom i vremenom na poštanskog žigu na koverti.

Pitanje Poštovani, da li je za učešće na konkurs neophodna licenca, ili mogu učestvovati i studenti arhitekture nezavisno od iste?
Odgovor Pravilima konkursa definisanim u poglavlju 10. Programa konkursa, tačka 10.1. Uslovi za učešće na konkursu, definisano je sledeće: “Pravo učešća na konkursu, u skladu sa čl. 28. Pravilnika o načinu i postupku za raspisivanje i sprovođenje urbanističko-arhitektonskog konkursa („Službeni glasnik RS“, broj 31/2015), imaju fizička lica sa stečenom visokom stručnom spremom iz oblasti arhitekture bez obzira na njihovu teritorijalnu pripadnost i njihove lične osobine ili pravna lica koja imenuju lice sa stečenom visokom stručnom spremom iz oblasti arhitekture.
Učesnici konkursa imaju slobodu da u svoje timove, uključe stručnjake iz drugih struka koji bi svojim stručnim stavovima i znanjima doprineli unapređenju konkursnih rešenja, kao i studente. Učesnik na konkursu ne može biti lice koje je neposredno angažovano na pripremi i sprovođenju Konkursa, odnosno ukoliko je u srodstvu ili neposredno sarađuje sa istim, kao ni lice koje je u upravi ili je zaposleno kod organa koji raspisuje Konkurs.”

Pitanje Poštovani, možete li nam konkretno odgovoriti da li je moguće dograditi objekat iznad venca, jer to nije jasno definisano. „U skladu sa modernim tendencijama“, nam ne govori mnogo?
Odgovor U skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, definisana su pravila, koja su data u Programu konkursa u poglavlju 7. PLANSKE USLOVLJENOSTI, gde je dat izvod iz važećeg plana, a u tački 7.1.1. PLANIRANA NAMENA I URBANISTIČKI PARAMETRI, definisano da se “zadržava visina venca postojećeg objekta, nekadašnje Fabrike hartije Milana Vape, a sve intervencije na objektu mogu se vršiti u skladu sa konzervatorskim uslovima nadležnog Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda.
U tom smislu, u poglavlju 8. KONKURSNI ZADATAK u tački 8.3. POSEBNE SMERNICE I USLOVI ZA OČUVANJE KULTURNOG I GRADITELJSKOG NASLEĐA – Uslovi za arhitektonsko-urbanističko rešenje objekta muzeja, definisane su sve dozvoljene intervencije na postojećem objektu.

PitanjePoštovani, koji tip krovne terase preporučujete sa pogledom na metalne kutije za golubove na krovu, kojih ima u mnogo različitih oblika? Nemoguće je uživati u takvom haosu!
OdgovorProgramskim raspisom data je mogućnost, ali ne i obaveza formiranja krovne terase ili ozelenjenog krova na mestu postojeće krovne konstrukcije blagog nagiba u delu krova iza dimnjaka ka reci, u cilju aktiviranja ovog dela pete fasade i formiranja vidikovca, čime se ne bi ugrozile spomeničke vrednosti, niti izgled, gabarit i volumen spomenika kulture. Ukoliko konkurenti ne vide potencijal ovog prostora ovu mogućnost ne moraju primeniti u svom rešenju.

PitanjeZašto je unutrašnjost kompleksa fabrike pod zaštitom, kad je sasvim jasno da su to dogradnje ! U doba kada se gradila nije postojao taj haos u dvorištu!
OdgovorU poglavlju 6.3. OPIS KONKURSNE LOKACIJE – AKTUELNO STANJE, na str. 36. naveden je odnos prema dvorišnom delu. U dvorišnom delu, uz objekat se nalazi prizemni aneks sa jednovodnim krovom prema dvorištu, koji se trenutno koristi za magacinski prostor. Objekat nije od interesa za službu zaštite i lošeg je boniteta. Planiran je za rušenje.

PitanjePoštovani, da li postoji budžet za izgradnju koji nam možete saopštiti u ovoj fazi?
OdgovorBudžet za izgradnju nije definisan. Programom se prioritetno cene krativne i inovativne ideje koje treba da doprinesu kvalitetu projekta.

PitanjeMolim vas da potvrdite da AUTORSKA koverta i koverta koja nosi naznaku KONTAKT moraju biti dostavljene do 17. decembra? Možemo li ih poslati 17. decembra i dostaviti dokaz o slanju kao dokaz o podnošenju?
OdgovorKoverte se mogu poslati do 17. decembra sa dokazom o slanju koji se dostavlja kao deo digitalnog podnošenja.

PitanjeMolim vas da potvrdite da li AUTORSKA koverta i koverta koja nosi naznaku KONTAKT treba da se pošalju odvojeno ili zajedno?
OdgovorAUTORSKA koverta i koverta koja nosi naznaku KONTAKT su dve koverte i šalju se odvojeno.

PitanjeDa li klijent može da podeli originalni model istraživanja u oblaku tačaka kako bi nam omogućio da potvrdimo detalje postojećeg objekta koji nisu obuhvaćeni u datim dwg fajlovima?
OdgovorZa rad na konkursnim rešenjima koriste se crteži koji prikazuju postojeće stanje objekta, dati u Pratećoj konkursnoj dokumentaciji: II Grafičke digitalne podloge, 05 Postojeće stanje objekta.

PitanjeDa li će projektovani parking muzeja biti ispod građevinske parcele 29Fa ili će parking biti integrisan u stambeni parking blok na severnoj strani parcele (parcela 28)?
OdgovorDeo građevinske parcele GP 29a, obuhvaćene Konkursom, planira se za otvoreni prostor – Pristupni trg. U okviru pristupnog trga planira se izgradnja jednoetažne podzemne garaže za parkiranje putničkih automobila, za potrebe muzeja (posetioci i zaposleni). Ne planira se integrisanje sa stambenom parking garažom u severnom delu lokacije.
Okvirna zona za podzemnu jednoetažnu garažu, data je u Pratećoj konkursnoj dokumentaciji: II Grafičke digitalne podloge, 07 Podloga za priloge u razmenri 1_500 i 1_250, grafički prilog Ograničenja iz važećih planova.

PitanjeKoliko parking mesta je potrebno?
OdgovorPravilima konkursa definisanim u poglavlju 8.5.2.PROGRAMSKI USLOVI ZA OTVORENI PROSTOR – PRISTUPNI TRG, Parkiranje, definisano je sledeće:
Kapacitet planirane garaže odrediti u odnosu na prostorna ograničenja i projektantska rešenja. Iako PPPPN BNV nije uslovljeno obezbeđenje parking mesta za posetioce muzeja, preporuka je da se u garaži obezbedi okvirno 60 parking mesta za zaposlene i posetioce, od čega je potrebno obezbediti minimalno 1,0 PM na 7 jednovremeno zaposlenih u muzeju.

PitanjeMolim vas da pojasnite kojim prostorijama mogu pristupiti posetioci muzeja iz Zone 3, ako je to uopšte predviđeno?
OdgovorZona 3 sadži kolekcije i zbirke predmeta, i pristup ovoj zoni namenjen je isključivo muzejskom osoblju. Kako je dato u Programu, neke od prostorija u Zoni 3, kao što su radionica za izradu prototipova i depo radnih maketa i modela, mogu da budu delimično ili potpuno vidljive iz galerijskih prostora, kako bi se omogućio dijalog između posetilaca i stručnjaka.

PitanjeProstor koji je RAA predložio za Teslin transformator ne odgovara bezbednom krugu u okviru radijusa od 8 m. Da li je to prihvatljivo, s obzirom na to da je ovo operativni zahtev iz Sažetka programa objekta RAA?
OdgovorUdaljenost posetilaca od Teslinog elektronskog transformatora TET12MV mora biti 8 metara. Ukoliko je prostor površinski ograničen, transformator je moguće postaviti bliže zidu (ili bliže uglu prostorije) tako da udaljenost bude najmanje 4 metra od zida. U tom slučaju radijus ispred transformatora, odnosno ograda koja diktira udaljenost posetioca i dalje mora biti ne manja od 8 metara, dok se iza transformatora na zidu/zidovima postavlja zaštitna rešetka – Faradejev kavez.

PitanjeMolim vas da potvrdite rok za postavljanje pitanja. U programskoj dokumentaciji naveden je 29. oktobar, dok na Internet stranici stoji 9. decembar.
OdgovorRok za postavljanje pitanja je do 09.12.2024. godine, u skladu sa informacijom na sajtu.

PitanjeDa li RAA (Ralph Applebaum Associates) može da se prijavi na konkurs jer smatramo da bi to predstavljalo sukob interesa s obzirom da su oni sastavili projektni zadatak?
OdgovorRalph Applebaum Associates ne može biti učesnik u konkursu, imajući u vidu da su bili neposredno angažovano na pripremi Konkursa.

PitanjeDobro veče, Molim vas da potvrdite rok za postavljanje pitanja na konkursu: u programu je naveden 29. oktobar, dok na Internet stranici stoji 9. decembar. Hvala.
OdgovorRok za postavljanje pitanja je do 09.12.2024. godine, u skladu sa informacijom na sajtu.

PitanjeDa li su dozvoljenje promene gabarita krovnog omotača u okviru postojećih nivoa slemena i venca?
OdgovorPravilima konkursa definisanim u poglavlju 6.3. OPIS KONKURSNE LOKACIJE – AKTUELNO STANJE, Stanje i mogućnosti očuvanja elemenata konstrukcije objekta, definisano je sledeće:
Kako bi se dobilo savremeno i funkcionalno rešenje integralnog pokrivanja objekta kao celine, sa odgovarajućim performansama u pogledu zaštite od atmosferskih uticaja i odvodnjavanja, energetske efikasnosti, kontrole prirodnog osvetljaja, konstruktivnih zahteva, protivpožarnih svojstava, na kraju i oblikovnosti, preporuka je da se krov i krovna konstrukcija rešavaju bez implicitnog poštovanja postojećih obrazaca.
Takođe, u poglavlju 8.3. POSEBNE SMERNICE I USLOVI ZA OČUVANJE KULTURNOG I GRADITELJSKOG NASLEĐA, definisane su i posebne mere sa smernicama na moguća rešenja krova.

PitanjeU skladu sa zahtevom iz programa da TTV ima omogućen ulaz/izlaz sa lokacije hodom unapred, a nemogućnosti da se postavi okretnica za isti, da li je moguće predvideti manje vozilo?
OdgovorPotrebe Muzeja Nikola Tesla zahtevaju pristup teretnog vozila dužine 15m do 18m, za potrebe utovara/istovara eksponata. Pristup TTV parceli (ulaz/izlaz) je uslovljen hodom unapred, bez dodatnog manevrisanja na Bulevaru Vudroa Vilsona. Prostor za manevrisanje, obezbediti na lokaciji, izvan površine javnog puta i nije uslovljen hodom unapred.

PitanjeDa li će kolski pristup do muzeja i parking biti na parceli 16603/1, i da li nju da uključimo u parterno rešenje?
OdgovorImajući u vidu da k.p. 16603/1 ne postoji, pretpostavljamo da se pitanje odnosi na k.p. 10603/1. Konkursni obuhvat definisan je u poglavlju 2. PREDMET I OBUHVAT KONKURSA. odnosno definisano je da deo k.p. 10603/1 ulazi u obuhvat konkursa, kako je prikazano i u pratećoj konkursnoj dokumentaciji. Takođe, u poglavlju 8. KONKURSNI ZADATAK definisani su svi uslovi za pristupni trg i kolske pristupe lokaciji.

PitanjeTeslin transformator se postavlja u dvorištu: „Za uređaj je potreban sigurnosni radijus od 8 metara“. Dvorište je široko samo 12m. Da li se sigurnosni radijus odnosi na posetioce?
OdgovorTeslin transformator se trajno izlaže isključivo u zatvorenom prostoru. Udaljenost posetilaca od Teslinog elektronskog transformatora TET12MV mora biti 8 metara. Ukoliko je prostor površinski ograničen, transformator je moguće postaviti bliže zidu (ili bliže uglu prostorije) tako da udaljenost bude najmanje 4 metra od zida. U tom slučaju radijus ispred transformatora, odnosno ograda koja diktira udaljenost posetioca i dalje mora biti ne manja od 8 metara, dok se iza transformatora na zidu/zidovima postavlja zaštitna rešetka – Faradejev kavez.

PitanjeZdravo, registrovani smo u Turskoj komori arhitekata, možemo li učestvovati na konkursu?
OdgovorKako je ovo međunarodni konkurs, da – imate pravo da učestvujete na konkuru.

PitanjeTraženi prilozi – situacioni planovi sa osnovom krova i prizemljem su u razmeri 1:500. Da li je to greška?
OdgovorNije greška. Traženi situacioni prilozi su u R 1:500, a sve osnove u R 1:250.

PitanjeGde bi u planskom dokumentu bila naznačena lokacija ulaza i izlaza za manevrisanje kamiona?
OdgovorU tački 8.2.1. OPŠTE SMERNICE I PREPORUKE ZA OBJEKAT MUZEJA data je preporuka da se tehnički pristup i pristup depou ostvari sa severozapadne fasade objekta, a u tački 8.5.2. PROGRAMSKI USLOVI ZA OTVORENI PROSTOR – PRISTUPNI TRG, dati su uslovi za saobraćajni pristup objektu, koji treba rešiti u okviru pristupnog trga.

PitanjeMaterijal za elektronsku izložbu 2000 px – širina-horizontalno orijentisana u RGB sistemu, u rezoluciji od 150 PPI. Pitanje je koja je veličina materijala (A0/A1/A3/A4)?
OdgovorRezolucija za elektronsku izložbu treba da bude 2000x1440px @150ppi.

PitanjePoštovani, u tački 10.3 piše da se „takmičarski rad“ treba dostaviti u elektronskom formatu u PDF formatu. Koja je email adresa za slanje ovih fajlova?
OdgovorU tački 10.4. Način tehničko-oblikovne obrade konkursnog rada, na strani 89. je navedeno da učesnik konkursa predaje konkursni rad elektronski na linku: https://muzejnikoletesle-konkurs.rs/. Na zvaničnom sajtu formirana je i stranica pod nazivom ‘Predaja rada’ gde su dostupne sve potrebne informacije.

PitanjeDa li se uvodi saobraćajnica sa istočne strane između muzeja i planiranog stambenog objekta? Ukoliko se ne uvodi, kako obezbediti pristup PP vozila pri gašenju požara svake fasade?
Odgovor
OBAVEŠTENJE: usled uočene nedoslednosti objavljujemo sledeću korekciju:
 
Ne uvodi se saobraćajnica sa istočne strane muzeja.
U programu je navedeno:
“Prilikom projektovanja poštovati odredbe zakona i pravilnika Republike Srbije posebno Zakona o planiranju i izgradnji, Pravilnika o sadržini, načinu i postupku izrade i načinu vršenja kontrole tehničke dokumentacije prema klasi i nameni objekata – оsnovne odredbe („Sl. glasnik RS“, br. 96/23), Zakona o zaštiti od požara („Sl. glasnik RS“, br. 111/2009, 20/2015 i 87/2018 – dr. zakoni), Pravilnika o tehničkim normativima za zaštitu od požara stambenih i poslovnih objekata i objekata javne namene („Sl. glasnik RS“, br. 22/2019), Pravilniku o tehničkim standardima planiranja, projektovanja i izgradnje objekata, kojima se osigurava nesmetano kretanje i pristup osobama sa invaliditetom, deci i starim osobama („Sl. glasnik RS“, br. 22/15), kao i drugih propisa i standarda kojima je definisana predmetna oblast.”
Potrebno je obeznediti prolazak PP vozila pored svake fasade, za šta je potrebna saobraćajnica (ili bilo koja površina koja može da izdrži težinu požarnog vozila) minimalne širine 3,5m.

 
Obzirom na blizinu objekta i granice parcele sa istočne strane, ne može se uvesti saobraćajnica kao ni formiranje zone od 3,5m za prolazak protiv požarnog vozila. Prolazak vozila obezbediti sa ostale tri strane (južna, zapadna i severna) pri čemu uzeti u obzir da požarno vozilo može da se kreće preko površina koje imaju određenu nosivost i ojačanu podlogu, ne nužno samo preko asfaltne površine.
U programu je navedeno:
“Prilikom projektovanja poštovati odredbe zakona i pravilnika Republike Srbije posebno Zakona o planiranju i izgradnji, Pravilnika o sadržini, načinu i postupku izrade i načinu vršenja kontrole tehničke dokumentacije prema klasi i nameni objekata – оsnovne odredbe („Sl. glasnik RS“, br. 96/23), Zakona o zaštiti od požara („Sl. glasnik RS“, br. 111/2009, 20/2015 i 87/2018 – dr. zakoni), Pravilnika o tehničkim normativima za zaštitu od požara stambenih i poslovnih objekata i objekata javne namene („Sl. glasnik RS“, br. 22/2019), Pravilniku o tehničkim standardima planiranja, projektovanja i izgradnje objekata, kojima se osigurava nesmetano kretanje i pristup osobama sa invaliditetom, deci i starim osobama („Sl. glasnik RS“, br. 22/15), kao i drugih propisa i standarda kojima je definisana predmetna oblast.”

PitanjeDa li je moguće uvesti novu priključnicu sa južne strane, sa ulice Bulevara vojvode Mišića?
OdgovorU skladu sa poglavljem 7. PLANSKE USLOVLJENOSTI, nije omogućen pristup sa javne saobraćajne površine – Bulevara vojvode Mišića.

PitanjeKolika su odstupanja dozvoljena po pitanju postignute kvadrature u odnosu na zadatu?
OdgovorDozvoljena su manja odstupanja, koja nisu vrednosno, odnosno procentualno definisana programom, a žiri će ih ceniti u odnosu na ukupno konceptualno rešenje.

PitanjePoštovani, da li su kafić i restoran planirani tako da budu namenjeni samo za posetioce muzeja (sa ulaznicom) ili su dostupni svima?
OdgovorNamenjeni su samo posetiocima muzeja.

PitanjePoštovani klijente, možete li potvrditi da li možemo da posetimo lokaciju pre roka?
OdgovorDa. Poseta lokaciji biće omogućena u sredu, 20.11.2024. godine u 12h.
Svi detalji oko organizacije posete su objavljeni na sajtu konkursa.

PitanjePoštovani, koliko puta je predviđeno da se veliki Teslin transformator pokrene u toku jednog radnog dana muzeja?
OdgovorProgramom nije definisan maksimalan broj pokretanja transformatora u toku jednog radnog dana muzeja.

PitanjeS obzirom da je sa 1.7 predvidjen kafe i/ili restoran, da li u slucaju da ne predvidimo restoran, ne moramo ni da predvidimo stavku 5.3-kuhinja restorana koja iznosi 200m2?
OdgovorDa, ukoliko se ne planira restoran, ne mora da se planira ni kuhinja restorana. Kafe u prizemlju, planiran pored glavnog muzejskog hola, može biti samouslužni prostor bez potrebe za kompletnom kuhinjom, dok restoran, ukoliko se planira zahteva kuhinju sa kompletnom opremom za pripremu hrane.

PitanjePredloženi prostor u atrijumu za transformator je oko 272m2. Zbog cega je u programu trazen prostor za transformator od 560m2?
OdgovorProgramom je tražen prostor u površini od oko 560m2 za deo stalne postavke sa velikim transformatorom. Transformator nije jedini eksponat čije je izlaganje planirano u ovom prostoru.
Minimalan prostor za Teslin transformator od 12 miliona volti je oko 140m2 (pozicija transformatora je najmanje 4m od zida, a udaljenost posetilaca minimum 8m od transformatora). Pored ove minimalne površine, potrebno je planirati preostali prostor u atrijumu kao prostor za posetioce. Atrijum je predložen za transformator zbog visine plafona, a dodatni prostor povezan sa atrijumom može se koristiti za druge eksponate, izložbene panoe ili druga izlagačka sredstva koja budu planirana tokom procesa dizajniranja postavke.

PitanjeProstor koji je dodeljen za Teslin transformator je 560m2 – ali predložena prostorija za Teslin transformator je samo 283m2. Kako ovo funkcioniše? Koliko ljudi bi to gledalo odjednom?
OdgovorProgramom je tražen prostor u površini od oko 560m2 za deo stalne postavke sa velikim transformatorom. Transformator nije jedini eksponat čije je izlaganje planirano u ovom prostoru.
Minimalan prostor za Teslin transformator od 12 miliona volti je oko 140m2 (pozicija transformatora je najmanje 4m od zida, a udaljenost posetilaca minimum 8m od transformatora). Pored ove minimalne površine, potrebno je planirati preostali prostor u atrijumu kao prostor za posetioce. Atrijum je predložen za transformator zbog visine plafona, a dodatni prostor povezan sa atrijumom može se koristiti za druge eksponate, izložbene panoe ili druga izlagačka sredstva koja budu planirana tokom procesa dizajniranja postavke.

PitanjeDa li postoji mogućnost ukopavanja i smeštanja prostorija ispod zapadnog dela objekta, kako bi se ostvarila veza sa garažom?
OdgovorU vezi sa podrumskim prostorijama, opisno je data njihova pozicija u poglavlju 6.3. OPIS KONKURSNE LOKACIJE – AKTUELNO STANJE. Imajući u vidu da o položaju podrumskih prostorija ne postoje relevantni podaci, a ni arhivska građa, podrumske prostorije nisu predmet konkursnog rešenja.
Položaj nadzemne građevinske linije iz važećeg planskog dokumenta, koji je dat u Pratećoj konkursnoj dokumentaciji: II Grafičke digitalne podloge, 07 Podloga za priloge u razmeri 1:_500 i 1:250, grafički prilog Ograničenja iz važećih planova, ne omogućava povezanost ovih prostora.

PitanjeDa li postoji mogućnost smeštanja prostorije za upravljanje mikroklimom u podrumu na zapadnom delu?
OdgovorU vezi sa podrumskim prostorijama, opisno je data njihova pozicija u poglavlju 6.3. OPIS KONKURSNE LOKACIJE – AKTUELNO STANJE. Imajući u vidu da o položaju podrumskih prostorija ne postoje relevantni podaci, a ni arhivska građa, podrumske prostorije nisu predmet konkursnog rešenja.

PitanjePoštovani, U odeljku 8.3 programa o „unutrašnjosti“ stoji da možemo „planirati unutrašnju organizaciju slobodno oslanjajući se na elemente spomenika kulture koji se zadržavaju“. Koji su to delovi koji se „zadržavaju“? Takođe se navodi da moramo „održavati masivnu zidanu konstrukciju zgrade koju čine fasada i unutrašnji zidovi zgrade“. Ovo je malo zbunjujuće. Možemo li ili ne možemo rušiti unutrašnje zidove kako bi se projektni program prilagodio potrebnim površinama? Srdačan pozdrav.
OdgovorUnutrašnja organizacija prostora se može slobodno planirati, ali ključni noseći elementi, uključujući masivne unutrašnje zidove, se zadržavaju.
Dozvoljeno je prilagođavanje međuspratnih visina putem translatornog pomeranja tavanica, ali ovo se ne odnosi na pomeranje ili uklanjanje masivnih zidova, osim ako statičko-konstruktivna analiza ne pokaže da je prilagođavanje moguće bez ugrožavanja stabilnosti objekta.
Na spoljnim fasadama, otvori treba da zadrže svoje proporcije i ritam, dok za unutrašnje masivne zidove nema eksplicitnih ograničenja. Eventualne promene otvora nisu zabranjene, uz pažljivo planiranje koje ne ugrožava stabilnost objekta.

PitanjePoštovani gospodine/gospođo! Mi smo strani tim koji učestvuje. Mogu li da postavim pitanje o poglavlju 10.5. Da li je obavezno da se koverat „AUTHOR“ i „CONTACT“ koverat šalju fizičkim pismom? Da li postoji neki drugi onlajn kanal ili način da se pošalje ulazni broj i kontakt informacije, npr. putem e-pošte?
OdgovorKao strani učesnik, sadržaj autorske koverte morate poslati poštom (fizički primerak) kako je traženo u raspisu konkursa, s tim što u sklopu kompletne projektne dokumentacije možete priložiti i kopiju u elektronskom formatu.

PitanjeDa li je dizajn izložbe deo konkursa ili će se stoga ugovoriti RAA? Da li ima smisla ući kao partnerstvo arhitekata i dizajnera izložbi?
OdgovorDizajn izložbe nije deo konkursa. Tematske celine u okviru buduće postavke, su date kao smernica za organizaciju izložbenog prostora. Takođe, u okviru izložbenog prostora data je i pozicija velikog transformatora zbog specifičnih prostornih zahteva.
Ideje vezane za dizajn postavke su dobrodošle, a saradnja arhitekata i dizajnera izložbe ima smisla zbog usklađivanja funkcionalnih i estetskih zahteva prostora.

PitanjeKakav je status predloženog pešačkog mosta preko Bulevara vojvode Mišića, da li je u toku planiranje/gradnja?
OdgovorKonkursnim programom nije planiran pešački most preko Bulevara vojvode Mišića.

PitanjeMožete li podeliti šematski prikaz ukupne veličine i lokacije podrumske etaže?
OdgovorU vezi sa podrumskim prostorijama, opisno je data njihova pozicija u poglavlju 6.3. OPIS KONKURSNE LOKACIJE – AKTUELNO STANJE. Imajući u vidu da o položaju podrumskih prostorija ne postoje relevantni podaci, a ni arhivska građa, podrumske prostorije nisu predmet konkursnog rešenja.

Pitanje
1. Što se tiče jedinstvenog koda za kovertu „AUTHOR“, uputstva ukazuju da treba da koristimo kombinaciju dva slova i pet arapskih brojeva. Možete li, molim vas, potvrditi da li nam je dozvoljeno da sami kreiramo ovaj kod ili postoji dodeljeni kod koji treba da dobijemo?
2. Za sadržaj i izjave koje se zahtevaju u kovertama „AUTOR“ i „KONTAKT“, da li je prihvatljivo da ih sami sastavljamo ili postoji poseban šablon koji treba da koristimo?
Hvala vam puno na pomoći. Radujemo se vašem odgovoru. Srdačan pozdrav.

Odgovor
1. Možete sami kreirati kod
2. Ne postoji šablon, ali podaci koji treba da budu u koverti definisani su u tački 10.5 Autorska koverta – Sadržaj izjave takmičara

PitanjeKoliko je ključna veza privremene izložbe sa predvorjem i trgom? Da li je dostupno samo uz kartu? Može li to biti samo povezano sa stalnom postavkom?
OdgovorPrivremena izložba treba da bude u okviru objekta sa kontrolisanim pristupom, u funkcionalnoj celini posvećeoj javnim sadržajima. Ta zona obuhvata Izložbeni prostor (Zona 2), koji uključuje i prostor za privremene ili rotirajuće postavke. Detaljan opis ove zone dat je u poglavlju 8.5.1. PROGRAMSKI USLOVI ZA OBJEKAT MUZEJA, u okviru kojeg je opisan prostor za privremene/rotirajuće izložbe.

PitanjePoštovani organizatore, trenutno sam u procesu prijave svog rada na Konkurs i hteo bi da postavim pitanje u vezi sa zahtevima za anonimnost.
Konsultovao sam se sa FedEx-om o slanju koverte „AUTHOR“ na međunarodnom nivou, i oni su me obavestili da se na koverti za međunarodne isporuke obavezno mora naznačiti ime i adresa pošiljaoca. S obzirom na to da bi ovo moglo da ugrozi anonimnost podnesaka, želeo bih da pitam da li je ovo prihvatljivo, ili da li postoje alternativne metode za očuvanje anonimnosti a istovremeno i ispunjavanja uslovi za medjunarodne pošiljke.
Da li bi bilo moguće da koristim drugačije ime i adresu (ne pravo ime i adresu autora) na spoljnoj koverti, ili predlažete neku drugu mogućnost koja bi obezbedila usklađenost i anonimnost?

OdgovorPoštovani, Predlažemo da pripremite kovertu AUTOR prema zahtevima iz Programa, a zatim zamolite nekoga da je pošalje u vaše ime.

PitanjePoštovani organizatori, pišem da se raspitam o procesu dobijanja jedinstvenog koda potrebnog za učešće na konkursu za dizajn Muzeja Nikole Tesle. Možete li, molim vas, pojasniti da li se ovaj kod daje učesnicima prilikom prijave ili je to nešto što učesnici moraju sami da izaberu tokom procesa registracije?
OdgovorMožete sami kreirati kod.

PitanjeProučavajući lokaciju konkursa, postavili bismo pitanje u vezi sa postojećim severnim trgom. Ovo područje (označeno zelenom bojom na slici) je isključeno iz projektne lokacije, dok trenutno izgleda da služi kao glavni ulaz u zgradu.
Da li postoji specifičan razlog zašto je planiranjem isključen severni trg i odlučeno da se glavni ulaz premesti na zapadnu stranu?
Na osnovu trenutnog sistema puteva, bulevar sa severne strane (označen crvenom bojom) deluje kao glavni javni prilaz ka budućem muzeju. Područje obeleženo žutim više liči na autoput sa manjom mogućnošću pristua lokaciji. Takođe smo primetili da je deo Bulevara već u izgradnji u pravcu sever-jug (prikazan isprekidanom linijom).
Prema gorenavedenoj analizi, smatramo da će u budućnosti većina posetilaca dolaziti na lokaciju iz pravca severo-zapada, što je obeleženo crvenom strelicom. To nas dovodi do pitanja zašto je planiranjem namerno isključen postojeći severni trg iz projekta?
Trenutno predloženi ulaz (označen žutom strelicom) fizički je bliži autoputu. Iako bi mogao biti bliži stambenom području na južnoj strani, u jednom od prethodnih pitanja i odgovora posebno je naglašeno da neće biti ulaza sa južne ulice. S planiranim budućim autobuskim stajalištem, raskrsnica će biti prilično zagušena različitim javnim aktivnostima.
Muzej je deo programa razvoja priobalja. Reka, koja je glavna atrakcija, nalazi se na severnoj strani projekta. Zbog toga razmatramo mogućnost otvaranja severnog trga (zadržavajući njegovu trenutnu funkciju i arhitektonsku poziciju kao glavnog ulaza) kao prihvatljivu opciju.
Na kraju, možda smo propustili, ali čini se da nema pomena o budućem parking prostoru. Razumemo da će javni prevoz biti važniji. Parking bi više služio za utovar/istovar i parking za zaposlene. Ako bi severni trg mogao biti uključen u projekat, bilo bi više prostora za razmatranje, poput parkinga za bicikle ili car share, što bi takođe bilo ekološki prihvatljivo. Hvala.
blank

OdgovorRazlozi za odluku da se severni trg ne uključi u konkursnu lokaciju, kao i preporuka za pozicioniranje glavnog ulaza sa zapadne strane objekta, definisani su smernicama iz važeće planske dokumentacije.
U skladu sa odredbama navedenim u poglavlju 7. Planske uslovljenosti, poglavlju 7.2. Izvod iz aktuelnog urbanističkog projekta za deo urbanističkog bloka 29, kao i poglavljima 8.2.2. Opšte smernice i preporuke za otvoreni prostor – pristupni trg i 8.5.2. Programski uslovi za otvoreni prostor – pristupni trg, definisani su prostorni i funkcionalni prioriteti koji podržavaju dugoročnu viziju razvoja priobalja i njegove pristupačnosti, uzimajući u obzir i budući razvoj saobraćajne infrastrukture.

PitanjeNapisano je da slanje koverte „AUTOR“ putem ekspresne pošte, sadržaj koverte ne bi trebalo da sadrži autorski kod. Da li je to greška? Da li ste mislili na ime AUTORA?
Odgovor
Tačka 10.5 objašnjava šta treba da bude u okviru koverte „AUTHOR“:
– Korišćeni odabrani kod sastavljen od pet arapskih brojeva i dva slova,
– Imena autora sa potpisima,
– Izjava o prihvatanju uslova konkursa,
– Ime i prezime lica ovlašćenog za zastupanje (može i ne mora biti jedan od autora),
– e-mail adresu za obaveštenje o odluci žirija,
– Izjava u kojoj se autor ili autorski tim izjašnjavaju da li žele da delo bude izloženo na javnoj izložbi pod šifrom (anonimno) ili pod imenom autora,
– Izjava u kojoj se autor ili autorski tim izjašnjavaju o načinu distribucije nagrada u procentima, sa podacima i uputstvom za uplatu za sva imenovana lica.

PitanjeDa li mogu da stavim anonimne AUTOR i KONTAKT koverte bez imena i adrese pošiljaoca – unutar koverte poštanskog operatera sa imenom i adresom pošiljaoca?
OdgovorUnutrašnji koverat treba pripremiti prema uputstvu iz tačke 10.5.
Ime i adresa na spoljnoj koverti za međunarodnu otpremu mogu biti različiti ili anonimni.

PitanjePoštovana gospođo/gospodine, u vezi novih informacije koje ste dali o vatrogasnim vozilima koja mogu da prođu pored svake fasade, da li postoji mogućnost da se ta interna saobraćajnica koristi i za teretna vozila?
Odgovor
Sve površine unutar granica konkursnog obuhvata mogu se koristiti za pristup i kretanje teretnih vozila, pod uslovom da se poštuju smernice, tehnički standardi i uslovi definisani programom.
Obzirom na blizinu objekta i granice parcele sa istočne strane, ne može se uvesti saobraćajnica kao ni formiranje zone od 3,5m za prolazak protiv požarnog vozila. Prolazak vozila obezbediti sa ostale tri strane (južna, zapadna i severna) pri čemu uzeti u obzir da požarno vozilo može da se kreće preko površina koje imaju određenu nosivost i ojačanu podlogu, ne nužno samo preko asfaltne površine.

PitanjePoštovana gospođo/gospodine, kakvo će se poštovanje i doprinos očuvanju meriti od strane žirija kada je jezgro zgrade sada kao neki slam u predgrađu!
OdgovorŽiri će ocenjivati poštovanje i doprinos očuvanju kulturnog i graditeljskog nasleđa u skladu sa smernicama i uslovima definisanim u poglavlju 8.3. Posebne smernice i uslovi za očuvanje kulturnog i graditeljskog nasleđa, kao i ostalim relevantnim odredbama programa.

PitanjeU objektu nema dovoljno prostora za prostor za događaje sa 250 sedišta tako da bude neometana vizura zbog stubova. Kako je predviđeno da ovaj prostor za događaje funkcioniše?
OdgovorUnutrašnja organizacija prostora se može slobodno planirati, ali ključni noseći elementi, uključujući masivne unutrašnje zidove, se zadržavaju. Dozvoljeno je prilagođavanje zidova i međuspratnih tavanica putem translatornog pomeranja, ali ovo se ne odnosi na pomeranje ili uklanjanje masivnih zidova, osim ako statičko-konstruktivna analiza ne pokaže da je prilagođavanje moguće bez ugrožavanja stabilnosti objekta. Na spoljnim fasadama, otvori treba da zadrže svoje proporcije i ritam, dok za unutrašnje masivne zidove nema eksplicitnih ograničenja. Eventualne promene otvora nisu zabranjene, uz pažljivo planiranje koje ne ugrožava stabilnost objekta.

PitanjePoštovani, Da li je prihvatljiva tolerancija od 5% do 10% za oko 60 parking mesta u garaži za zaposlene i posetioce?
OdgovorS obzirom da je u programu konkursa definisano „okvirno 60 parking mesta“, dozvoljena su odstupanja koja nisu prcentualno definisana i tema su projektantskog rešenja.

PitanjeKratko tekstualno obrazloženje rada do 500 karaktera, ako se konkursni rad predaje na engleskom jeziku, treba da bude na engleskom ili srpskom jeziku? Ili na oba?
Odgovor
U tački 10.3. Sadržaj konkursnog elaborata navedeno je:
„U okviru tekstualnog obrazloženja konkursnog rada (sveska) svaki učesnik je u obavezi da dostavi i kratko tekstualno obrazloženje rada do 500 karaktera na engleskom jeziku u cilju međunarodne publikacije svih konkursnih radova, odnosno na srpskom jeziku, ukoliko je konkursni rad na engleskom jeziku.“
U tom smislu kratko tekstualno obrazloženje rada do 500 karaktera se dostavlja i na engleskom i na srpskom jeziku.

PitanjeDa li možete da objasnite razliku između grafičkih priloga: Konkursno područje u kontekstu neposrednog okruženja i Situacioni plan krova sa regulacionim i nivelacionim elementima?
OdgovorU pirogu „Konkursno područje u kontekstu neposredog okruženja“ treba prikazati veze sa neposrednim okruženjem van konkursnog obuhvata, a u prilogu „Situacioni plan krova sa regulacionim i nivelacionim elementima“ treba prikazati krov objekta sa nivelacionim i regulacionim elementima, kao i prostor pristupnog trga u okviru konkursnog obuhvata.

PitanjeDa li je „kratko tekstualno obrazloženje rada“ odeljak sveske koga treba dodati na ostala 3 odeljka koji su već opisani kao sadržaj sveske?
OdgovorDa, to je poseban deo. Kratko tekstualno obrazloženje rada do 500 karaktera potrebno je dostaviti i na engleskom i srpskom jeziku u cilju međunarodne publikacije svih konkursnih radova.

PitanjeDa li grafički prilozi 2D i 3D treba da budu organizovani kao klasične konkursne table, sa više crteža na istom listu? Da li bi mogli da date dopunsko razjašnjenje u vezi sa rasporedom?
OdgovorPropozicijom konkursa je u tački 10.3 definisano da se grafički prilozi predaju na B1 formatu (100×70) u rezoluciji 300 PPI. Takođe, definisana je i potrebna razmera određenih priloga.
U tom smislu, možete organizovati vaše priloge na način koji najbolje prikazuje vaše konkursno rešenje sa brojem crteža koji mogu adekvatno stati na 1 format u potrebnoj rezoluciji.

PitanjeDa li svaki od 5 priloga za elektronsku izložbu mora da sadrži po jednu sliku (ili crtež)? Ili da li svaki prilog može da sadrži više slika/crteža?
OdgovorPrilozi za elektronsku izložbu mogu da sadrže više slika ili crteža, organizovanih na način koji najbolje prikazuje vaše konkursno rešenje.

PitanjeObzirom da mi ne možemo da posetimo lokaciju, da li možete da stavite još fotografija prostorija 26 i 58?
OdgovorFotografije prostorija 26 i 58 biće dodate u dokumentaciju u odeljak KONKURSNA DOKUMENTACJA > V FOTO I VIDEO DOKUMENTACIJA > Dodatne fotografije

PitanjeU arhitektonskom planu kota poda u prostoriji 26 je -0.90m, a u preseku ona je -0,35m? Da li postoji dodatna ploča na nivou 2,20m (zato što nije prikazana u preseku)?
OdgovorKota poda u prostoriji 26 je –0,90m, a postoji i ploča na nivou 2,20m, koja nije prikazana u preseku.

PitanjeŠto se tiče dela „Opis tehničkih sistema: BUKA, VODA, POŽAR, itd.“, da li sve treba da bude izrađeno kao tehnička projektna dokumentacija ili samo da se opiše u tekstu?
OdgovorTreba samo opisati u tekstu. Projektna dokumentacija biće predmet dalje razrade.

PitanjeDa li su 1.3 kancelarija za obezbeđenje -30m2 i prostorija napomenuta u 1.2 „služba obezbeđenja“ iste prostorije?
OdgovorPotrebno je planirati jednu kancelariju za službu obezbeđenja površine oko 30 m2, u predvorju glavnog ulaza.

PitanjeZa slanje iz inostranstva da li mogu da pošaljem obe koverte AUTOR i KONTAKT unutar jednog paketa za slanje u kome će biti obe koverte?
OdgovorDa, možete.

PitanjePreduzeća za dostavu pošiljki zahtevaju da ime pošiljaoca bude navedeno u međunarodnoj dostavi, da li mogu da zamolim prijatelja da njegovo ime stavim na spoljnu kovertu? Ja bih unutra stavio kovertu AUTOR bez navođenja imena.
OdgovorUnutrašnji koverat treba pripremiti prema uputstvu iz tačke 10.5. Ime i adresa na spoljnoj koverti za međunarodnu otpremu mogu biti različiti ili anonimni.

PitanjeDa li bi mogli da dozvolite malu promenu istočne granice konkursa (u skladu sa građevinskim parcelama), pošto bi ta opcija mogla da obezbedi funkcionalnost i bezbednost objekta?
OdgovorNažalost, Programom konkursa nije omogućena promena granica građevinske parcele 29f, definisane važećom planskom dokumentacijom, koja u istočnom delu definiše granicu konkursnog obuhvata. Kao što je navedeno u poglavlju 7. PLANSKE USLOVLJENOSTI, smernice za Program konkursa se oslanjaju na izvod iz važećeg plana, posebno tačke 7.1.1. i 7.1.2.
Napomena: Istočna granica konkursa poklapa se sa granicom katastarske parcele 10669 KO Savski venac kako je i dato u Pratećoj konkursnoj dokumentaciji: II Grafičke digitalne podloge, 07 Podloga za priloge u razmeri 1:500 i 1:250, grafički prilog Ograničenja iz važećih planova.

PitanjePoštovani, Molim Vas da radi omogućavanja efikasnog odvijanja internog saobraćaja na lokaciji (kamionski saobraćaj, vatrogasno vozilo, dopremanje namirnica za restoran i odnošenje smeća) odobrite opciju manje korekcije granice konkursa ka istočnoj strani (granica korekcije je označena plavom bojom a površina koja se dobija žutom) u pravcu pomeranja te granice na postojeću katastarsku parcelu u skladu sa prilogom, a u cilju omogućavanja formiranja interne saobraćajnice, koja bi sve pomenute funkcije obezbedila, i tako rasteretila veliki broj potencijalnih saobraćajnih komunikacija i neprimerenih vizuelnih interakcija koje bi se odvijale ispred ulaza u budući Muzej Nikola Tesla u situaciji da do korekcije ne dođe.
Ukoliko ovu sugestiju odobrite, bilo bi takođe potrebno omogućiti IZLAZAK sa te interne saobraćajnice na Bulevar Vojvode Mišića u delu kontakta te istočne konkursne granice sa Bulevarom Vojvode Mišića.
Kako konkursi služe za dobijanje najboljeg rešenja kojim se po potrebi (ako rešenje svojim kvalitetom ukazuje na takvu potrebu) menjaju postojeći prostorni odnosi (primetno je da katastarska parcela za Muzej nije prethodno obrađena kao jedinstvena) odnos prema parcelama a nakon njih i izmene i dopune planova radi što bolje funkcije javnih objekata (posebno po pitanju bezbednosti korisnika) molim Vas da ovu sugestiju shvatite u tom pravcu.
Unapred zahvalan.

Odgovor
Zahvaljujemo na vašoj sugestiji i interesovanju za unapređenje saobraćajnog rešenja u okviru konkursnog područja.
Nažalost, Programom konkursa nije omogućena promena granica građevinske parcele 29f, definisane važećom planskom dokumentacijom, koja u istočnom delu definiše granicu konkursnog obuhvata. Kao što je navedeno u poglavlju 7. PLANSKE USLOVLJENOSTI, smernice za Program konkursa se oslanjaju na izvod iz važećeg plana, posebno tačke 7.1.1. i 7.1.2., koje definišu i odnos prema saobraćajnim površinama, uključujući Bulevar vojvode Mišića.
S obzirom na blizinu objekta i istočne granice parcele, nije moguće uvesti saobraćajnicu niti formirati zonu od 3,5 m za prolaz protivpožarnog vozila na toj strani. Prilaz vozila je predviđen sa južne, zapadne i severne strane objekta, pri čemu je potrebno uzeti u obzir da protivpožarno vozilo može koristiti površine s odgovarajućom nosivošću i ojačanom podlogom, a ne isključivo asfaltne površine.
Verujemo da će projektni timovi, postupajući u skladu sa zadatim uslovima i granicama konkursa, pronaći najbolje rešenje za funkcionalnost saobraćaja i bezbednost korisnika.

PitanjeZdravo, iz zahteva za predaju rada da li se „Sve osnove“ odnosi na osnove? Da li se „Svi izgledi“ odnosi na sve izglede? Hvala!
Odgovor„Sve osnove“ se odnosi na osnove svih etaža objekta, a „sve izglede“ se odnosi na sve fasade objekta.

PitanjeObjava potrebe za unutrašnjom saobraćajnicom širine 3,5 m za prolaz vatrogasnog vozila na istočnoj strani granice parcele dovela je do toga da je naš tim izgubio jednu celu nedelju, zato što smo tamo planirali servisnu stazu.
OdgovorRazumemo vaše nedoumice u vezi sa planiranjem servisne staze na istočnoj strani granice parcele.
Međutim, već iz dostupne situacije moglo je biti jasno da u zoni istočne granice nema prostornih mogućnosti za formiranje interne protivpožarne saobraćajnice širine 3,5 metra. Pored toga, u našem prethodnom odgovoru već je naglašeno da se ne uvodi saobraćajnica sa istočne strane muzeja.
Molimo vas da u nastavku rada uzmete u obzir ove smernice kako bi planiranje bilo usklađeno sa uslovima konkursa i važećim planom.

PitanjeProtivpožarno vozilo nije moglo da se okrene u severnom delu parcele i morate da dozvolite malu izmenu granice parcele na istočnoj strani za izlaz na Bulevar vojvode Mišića!
Odgovor
Zahvaljujemo na vašoj sugestiji i interesovanju za unapređenje saobraćajnog rešenja u okviru konkursnog područja.
Nažalost, Programom konkursa nije omogućena promena granica građevinske parcele 29f, definisane važećom planskom dokumentacijom, koja u istočnom delu definiše granicu konkursnog obuhvata. Kao što je navedeno u poglavlju 7. PLANSKE USLOVLJENOSTI, smernice za Program konkursa se oslanjaju na izvod iz važećeg plana, posebno tačke 7.1.1. i 7.1.2., koje definišu i odnos prema saobraćajnim površinama, uključujući Bulevar vojvode Mišića.
S obzirom na blizinu objekta i istočne granice parcele, nije moguće uvesti saobraćajnicu, niti formirati zonu od 3,5 m za prolaz protivpožarnog vozila na toj strani. Prilaz vozila je predviđen sa južne, zapadne i severne strane objekta, pri čemu je potrebno uzeti u obzir da protivpožarno vozilo može koristiti površine s odgovarajućom nosivošću i ojačanom podlogom, a ne isključivo asfaltne površine.
Takođe, pristup TTV parceli (ulaz/izlaz) je uslovljen hodom unapred, bez dodatnog manevrisanja na Bulevaru Vudroa Vilsona. Prostor za manevrisanje, potrebno je obezbediti na lokaciji, izvan površine javnog puta i nije uslovljen hodom unapred.
Verujemo da će projektni timovi, postupajući u skladu sa zadatim uslovima i granicama konkursa, pronaći najbolje rešenje za funkcionalnost saobraćaja i bezbednost korisnika.

PitanjeMuzej i stambena zgrada na istočnoj granici konkursa su isuviše blizu. Muzeju je potrebna unutrašnja saobraćajnica na istočnoj strani najvažniji glavni prioritet.
Odgovor
Zahvaljujemo na vašoj sugestiji i interesovanju za unapređenje saobraćajnog rešenja u okviru konkursnog područja.
Nažalost, Programom konkursa nije omogućena promena granica građevinske parcele 29f, definisane važećom planskom dokumentacijom, koja u istočnom delu definiše granicu konkursnog obuhvata. Kao što je navedeno u poglavlju 7. PLANSKE USLOVLJENOSTI, smernice za Program konkursa se oslanjaju na izvod iz važećeg plana, posebno tačke 7.1.1. i 7.1.2., koje definišu i odnos prema saobraćajnim površinama, uključujući Bulevar vojvode Mišića.
S obzirom na blizinu objekta i istočne granice parcele, nije moguće uvesti saobraćajnicu niti formirati zonu od 3,5 m za prolaz protivpožarnog vozila na toj strani. Prilaz vozila je predviđen sa južne, zapadne i severne strane objekta, pri čemu je potrebno uzeti u obzir da protivpožarno vozilo može koristiti površine s odgovarajućom nosivošću i ojačanom podlogom, a ne isključivo asfaltne površine.
Takođe, pristup TTV parceli (ulaz/izlaz) je uslovljen hodom unapred, bez dodatnog manevrisanja na Bulevaru Vudroa Vilsona. Prostor za manevrisanje, potrebno je obezbediti na lokaciji, izvan površine javnog puta i nije uslovljen hodom unapred.
Verujemo da će projektni timovi, postupajući u skladu sa zadatim uslovima i granicama konkursa, pronaći najbolje rešenje za funkcionalnost saobraćaja i bezbednost korisnika.

PitanjeRastojanje između Muzeja i stambene zgrade na istočnoj strani granice konkursa je nedovoljno. Unutrašnja saobraćajnica na toj strani je najveći prioritet!
Odgovor
Zahvaljujemo na vašoj sugestiji i interesovanju za unapređenje saobraćajnog rešenja u okviru konkursnog područja.
Nažalost, Programom konkursa nije omogućena promena granica građevinske parcele 29f, definisane važećom planskom dokumentacijom, koja u istočnom delu definiše granicu konkursnog obuhvata. Kao što je navedeno u poglavlju 7. PLANSKE USLOVLJENOSTI, smernice za Program konkursa se oslanjaju na izvod iz važećeg plana, posebno tačke 7.1.1. i 7.1.2., koje definišu i odnos prema saobraćajnim površinama, uključujući Bulevar vojvode Mišića.
S obzirom na blizinu objekta i istočne granice parcele, nije moguće uvesti saobraćajnicu niti formirati zonu od 3,5 m za prolaz protivpožarnog vozila na toj strani. Prilaz vozila je predviđen sa južne, zapadne i severne strane objekta, pri čemu je potrebno uzeti u obzir da protivpožarno vozilo može koristiti površine s odgovarajućom nosivošću i ojačanom podlogom, a ne isključivo asfaltne površine.
Takođe, pristup TTV parceli (ulaz/izlaz) je uslovljen hodom unapred, bez dodatnog manevrisanja na Bulevaru Vudroa Vilsona. Prostor za manevrisanje, potrebno je obezbediti na lokaciji, izvan površine javnog puta i nije uslovljen hodom unapred.
Verujemo da će projektni timovi, postupajući u skladu sa zadatim uslovima i granicama konkursa, pronaći najbolje rešenje za funkcionalnost saobraćaja i bezbednost korisnika.

PitanjeDa li TTV i turistički autobusi moraju da se planiraju na istom mestu, jer ste na str. 80 Raspisa konkursa dvosmisleno pisali o tome, stoga nije jasno napisano. Hvala u napred!
OdgovorNa 80. strani Programa konkursa navedeno je da se za zaustavljanje turističkih autobusa i teških teretnih vozila (TTV) planira zajednički plato za privremeno zaustavljanje vozila („drop-off“), s obzirom na to da se ne očekuje njihova istovremena upotreba.
Međutim, za TTV vozila postoji dodatni zahtev: „Obavezno je obezbediti koridor/komunikaciju za kretanje TTV-a do depo prostora, koji je preporučeno planirati na severozapadnoj strani objekta. Ovaj koridor mora biti izgrađen od podloge prilagođene kretanju TTV-a, dimenzionisan prema očekivanom opterećenju i situaciono-nivelaciono usklađen sa planiranim pešačkim tokovima.“
Dakle, iako se plato za zaustavljanje TTV-a i turističkih autobusa planira na istom mestu, TTV vozilo mora imati i mogućnost pristupa depo prostoru kroz poseban koridor.

PitanjeDa li je preporuka da se u okviru platoa obezbedi pristup za najmanje jedan ili dva turistička autobusa? Takođe je na strani 80. Dvosmisleno napisano. Hvala još jednom u napred.
OdgovorPrema programskim uslovima navedenim na 80. strani Programa konkursa, obavezno je obezbediti najmanje jedno mesto za zaustavljanje turističkog autobusa. Preporuka je da se planira prostor za najmanje dva autobusa, uz poštovanje uslova: razdvajanje tokova kretanja autobusa i taksi vozila, dužina zaustavljanja najmanje 12m po autobusu, te razmak od najmanje 4m između autobusa ako ih je više.
Verujemo da će projektni timovi, postupajući u skladu sa zadatim uslovima i granicama konkursa, pronaći najbolje rešenje za funkcionalnost saobraćaja i bezbednost korisnika.

PitanjeDa li se može produžiti rok konkursa?
OdgovorImajući u vidu da je novi Muzej Nikole Tesle uslovljen rokom za realizaciju, na žalost nije moguće produžiti rok za predaju konkursa.

Novo:

PitanjePostavljenje stambene zgrade na udaljenosti od samo 15m od Muzeja je potpuno neprihvatljivo. Da li bi mogli malo da izmenite istočnu granicu konkursnog područja?
OdgovorNažalost, Programom konkursa nije omogućena promena granica građevinske parcele 29f, definisane važećom planskom dokumentacijom, koja u istočnom delu definiše granicu konkursnog obuhvata. Kao što je navedeno u poglavlju 7. PLANSKE USLOVLJENOSTI, smernice za Program konkursa se oslanjaju na izvod iz važećeg plana, posebno tačke 7.1.1. i 7.1.2.

PitanjeU tački 10.3, „4. Materijal za elektronsku izložbu“ od nas se traži da priložimo 5 priloga u jpeg, da li bi mogli određenije da kažete na šta se misli pod „prilozima“?
Odgovor„Prilog“ je .JPG slika formatirana na 2000px širine horizontalno orijentisanih u RGB sistemu, u rezoluciji 150 PPI.

PitanjeMolim vas da potvrdite da li treba u koverti KONTAKT da ponovimo „Tekstualni dokument“ koji je sadržan u koverti AUTOR?
Odgovor
Nije potrebno ponavljati narativ.
U koverti “KONTAKT” je na A4 listu potrebno navesti
1. Adresu autora
2. Kontakt telefon autora

PitanjeMolimo da potvrdite šta treba da sadrži koverta KONTAKT pored adrese i broja telefona autora?
Odgovor
U koverti KONTAKT je na A4 listu potrebno navesti:
1. Adresu autora
2. Kontakt telefon autora
Drugi podaci nisu potrebni za ovu kovertu.

PitanjeDa li koverte AUTOR i KONTAKT može lično da dostavi naš arhitekta? Mi smo međunarodna firma.
OdgovorNe može. U skladu sa propozicijama, koverte AUTOR i KONTAKT se ne mogu doneti lično, već ih je potrebno poslati poštom.

PitanjePoštovani Organizatore, ja sam učesnik u arhitektonskom konkursu za projekat muzeja Nikole Tesle. Imam nekoliko pitanja u vezi sa projektnim smernicama i zahtevima:
1. U vezi sa pristupnim trgom, da li bi bilo dozvoljeno da se uključe zakloni i paviljoni kao deo projekta, ili je ovaj prostor isključivo namenjen za parterno uređenje i projektne elemente na nadzemnom nivou?
2. U datim crtežima primetili smo plavu isprekidanu liniju označenu kao „nadzemna građevinska linija“. Da li ona označava da možemo da gradimo objekte u okviru ove plave zone, ili to sugeriše da su samo elementi kao što su nadstrešnice ili natkrivke za ulaze dozvoljene u ovom delu?
Mnogo vam hvala za vašu pomoć i radujem se vašim smernicama.
Srdačan pozdrav.

Odgovor
1. U tački 8.3. POSEBNE SMERNICE I USLOVI ZA OČUVANJE KULTURNOG I GRADITELJSKOG NASLEĐA, definisani su uslovi za arhitektonsko – urbanističko oblikovanje otvorenog prostora – pristupni trg, koji između ostalog, glase:
– Parterno uređenje prostora planirati primarno u skladu sa muzeološkom namenom objekta i funkcijama predmetne lokacije. Moguće intervencije u okviru parternog uređenja lokacije su ozelenjavanje, popoločavanje i opremanje elementima urbanog mobilijara sa ciljem oplemenjivanja prostora u funkciji novih namena, kao i prilagođavanje pristupa osobama sa invaliditetom i otežanim kretanjem.
– Moguće je dizajnirati nove elemente urbanog dizajna (klupe, žardinjere, kandelabre, korpe za otpatke, info table i ostalo u skladu sa novim namenama) od kvalitetnih materijala, savremenog umetničkog izraza i forme, kojima bi čitav prostor bio povezan i objedinjen u vizuelnom smislu u jedinstvenu celinu.
2. Prema uslovima iz Programa konkursa, u okviru pristupnog trga je dozvoljena samo izgradnja podzemne garaže.

PitanjeDa li depo maketnih modela treba da bude na prvom spratu ili može da bude i u prizemlju? Da li postoje ograničenja?
OdgovorU Tabelarnom pregledu prostorija i površina, poglavlje 8.5. PROGRAMSKI USLOVI, navedeno je sledeće: „Depo radnih i maketnih modela – skladište radnih modela i maketnih modela treba da bude pored 3.1 utovarne rampe, 3.2 isporuke eksponata, 3.7 pripreme eksponata i, ako je moguće, 3.3 radionice za izradu prototipova“.

PitanjeKoja visina plafona je potrebna u izložbenim prostorima i u depoima/radionicama zone 3?
OdgovorKako se radi o rekonstrukciji postojećeg objekta, razumljivo je da su projektantski standardi i mogućnosti delimično ograničeni postojećim građevinskim fondom. Međutim, upravo krativnost projektanta je da iskoristi sve potencijale prostora i uskladi ih sa vizijom, funkcionalnim zahtevima i reprezentativnošću koju ovakvi prostori treba da imaju.
Kod izložbenih prostora, koji treba da budu najreprezentativniji delovi objekta, visina prostorija je važan element. Iako postoje opšte preporuke za njihovu visinu (min. 3-4 metra, a ponekad i više, u zavisnosti od vrste eksponata), svakako je poželjno da se prostor projektuje tako da nadilazi uobičajene standarde, ukoliko postoje prostorne i tehničke mogućnosti.
Tamo gde su specifični tehnički zahtevi, poput prostora za izlaganje Teslinog transformatora, ti zahtevi su već eksplicitno navedeni u Programu konkursa.

PitanjePoštovani, da li su fontovi izriđito „Arial bold“ ili se to odnosi samo na detalje, kako je navedeno uslovima konkursa? Hvala!
OdgovorU tački 10.4. Način tehničko-oblikovne obrade konkursnog rada je sve jasno navedeno:
„Svi grafički prilozi, svaki list u svesci i plakati moraju biti označeni sa jedinstvenom šifrom u gornjem desnom uglu svakog lista (Arial font, Bold, veličine 50pt za grafičke priloge, odnosno 24pt za svesku). Jedinstvena šifra se obavezno sastoji od dva slova i pet arapskih brojeva, koje bira autor. Listovi treba da budu označeni rednim brojevima u donjem desnom uglu. Font tekstova u svesci je Arial, veličine 11pt. Jezik konkursa je srpski (latinica) ili engleski“.
U skladu sa navedenim propozicijama, ARIAL BOLD se odnosi samo na šifru u gornjem desnom uglu svakog lista.

PitanjePoštovani, Da li ste svesni da planirani objekat sa istočne strane ugrožava javnu bezbednost i funkcionalnost bez obzira na potrebu za unutrašnjom saobraćajnicom za Muzej?
OdgovorGranice konkursa jasno su definisane u Programu konkursa prema uslovima iz važećeg plana. Tema konkursa obuhvata isključivo rešenje objekta muzeja i okolnog prostora unutar zadatih granica, u skladu sa važećim zakonima i pravilnicima.

PitanjePoštovani Organizatore, Imam nekoliko pitanja koja se odnose na zahteve u vezi sa predajom rada za arhitektonski konkurs Muzej Nikole Tesle:
1. Predaja sveske: U „Opisu i obrazloženju rešenja“ Poglavlje, Da li je dozvoljeno da koristim dijagrame, grafike ili slike kao pomoć pri objašnjavanju, ili rad treba prvenstveno da bude baziran na tekstu, pri čemu je glavni fokus na sadržaju teksta?
2. Grafički prilozi 2D i 3D: U instrukcijama se spominju „Sve osnove R=1:250“ i „Svi izgledi R=1:250“. Molim vas da razjasnite da li se „Sve osnove“ odnose na osnove, i da li se „Svi izgledi“ odnose na sve izglede? Da li se ovi pojmovi odnose na specifične vrste crteža?
Bio bih vam veoma zahvalan na razjašnjenju ovih tačaka. Zahvaljujem se na vašem vremenu i pomoći.
Srdačan pozdrav.

Odgovor
1. Da, mogu se koristiti diagrami, grafika i/ili slike.
2. „Sve osnove“ se odnosi na osnove svih etaža objekta, a „sve izglede“ se odnosi na sve fasade objekta.

PitanjeU grafičkom prilogu 2D, šta mislite pod „svi izgledi“?
Odgovor„Sve izglede“ se odnosi na sve fasade objekta.